Terug
Gepubliceerd op 26/03/2024

Agenda  de gemeenteraad

do 28/03/2024 - 20:00 de grote raadzaal van het gemeentehuis

Overeenkomstig het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad nodigen wij u hierbij uit de
zitting van gemeenteraad bij te wonen op het hieronder vermelde tijdstip met volgende punten op de agenda:

  • Openbaar

    • 0. Goedkeuring notulen

      • Normaal

        • Goedkeuring notulen vorige zitting

    • 1. Algemene financiering

      • Normaal

        • Goedkeuring jaarrekening 2022 van de gemeente en OCMW Zwalm - kennisname

    • 2. Algemeen bestuur

      • Normaal

        • Samenwerking met de provincie Oost-Vlaanderen met betrekking tot informatiebeheer - nieuwe samenwerkingsovereenkomst m.i.v. 1.01.2024 - goedkeuring

        • Leveren en plaatsen van airco in de lokalen van het gemeentehuis - onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking - lastvoorwaarden en gunningswijze - goedkeuring

        • Verkiezing van de politieraadsleden nieuwe gefuseerde politiezone

        • Bijdrage secretariaatsvergoeding huisvesting dekenaal- en parochiesecretariaat - aanpassing - goedkeuring

    • 3. Mobiliteit, wegen en infrastructuur

      • Normaal

        • Ontwerpakte voor een kosteloze grondafstand op het Rozebekeplein 5 - goedkeuring

        • Roborst fase 3 - wegenis- en rioleringwerken - archeologisch onderzoek - overeenkomst en raming - goedkeuring

    • 4. Vrije tijd en Welzijn

      • Normaal

        • Investeringen in parkeerinfrastructuur voor Zwalmse voetbalclubs - ontwerp erfpacht/opstalakte – goedkeuring

        • Investeringen in parkeerinfrastructuur voor Zwalmse voetbalclubs - ontwerp gebruiksovereenkomst – goedkeuring

    • 5. Wonen en duurzame leefomgeving

      • Normaal

        • Actie 'één gratis boom of 3 struiken voor elk Zwalms gezin' - goedkeuring

        • Actie 'elke weide een boom' - goedkeuring

In uitvoering van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad sturen wij hierbij voor deze dagordepunten de
ontwerpnotulen als toegelicht voorstel van beslissing.
Inzake de dagordepunten omtrent de intergemeentelijke samenwerkingen waar voordrachten kunnen ingediend
worden dienen deze voordrachten het secretariaat te bereiken ten laatste 48u voor de zitting.
Voor zover nodig, wijzen wij er u op dat alle mandatarissen verantwoordelijk zijn voor het gebruik van de informatie
die zij bij het uitoefenen van het inzagerecht bekomen hebben. Zij zijn verplicht het beroepsgeheim – art. 458 van
het strafwetboek - en de wetgeving op de privacy in acht te nemen. De gebruikers van het hen toegekende
inzagerecht kunnen burgerrechtelijk en strafrechtelijk aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade
voortvloeiend uit het onverantwoord gebruik.

Namens de gemeenteraad,

Philip Lefever
Algemeen directeur

Tom Aelbrecht
Voorzitter Gemeenteraad