Terug
Gepubliceerd op 21/05/2021

Agenda  de gemeenteraad

ma 31/05/2021 - 20:00 virtueel

Overeenkomstig het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad nodigen wij u hierbij uit de
zitting van gemeenteraad bij te wonen op het hieronder vermelde tijdstip met volgende punten op de agenda:

  • Openbaar

    • 0. Goedkeuring notulen

      • Normaal

        • Goedkeuring notulen vorige zitting

        • COVID-19-pandemie - afspraken virtuele gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welziin van 31.05.2021 - kennisname besluit burgemeester

    • 1. Algemene financiering

      • Normaal

        • Jaarrekening 2020 - vaststelling

    • 2. Algemeen bestuur

      • Normaal

        • Algemeen reglement en algemeen politiereglement op de gemeentelijke administratieve sancties - aanpassing en goedkeuring

        • Jaarlijkse rapportering van de algemeen directeur inzake de organisatiebeheersing - kennisname

    • 3. Mobiliteit, wegen en infrastructuur

      • Normaal

        • Charter Masterplan toegankelijke bushaltes - goedkeuring

        • Afwateringswerken Gaverstraat - Beerlegemsebaan, Terweeënstraat en Makkegem - opdracht aan TMVW

        • Algemene vergadering TMVW ov van 18.06.2021 - goedkeuring agenda en bepaling van het stemgedrag van de vertegenwoordiger van de gemeente.

    • 4. Vrije tijd en Welzijn

      • Normaal

        • Aanpassing en hercoördinatie reglement subsidies jeugd - werkjaar 2020 tot en met 2025 - goedkeuring

        • Gemeentelijk zwembad Brakel - intentieverklaring samenwerking - goedkeuring

    • 5. Wonen en duurzame leefomgeving

      • Normaal

        • Landinrichtingsproject Neerwelden - aankoop gronden - ontwerpakte - goedkeuring

        • Algemene vergadering IVLA 24.06.2021 - goedkeuring agenda en bepaling van het stemgedrag van de vertegenwoordiger van de gemeente

        • Algemene vergadering SOLVA 22.06.2021 - goedkeuring agenda en bepaling van het stemgedrag van de vertegenwoordiger van de gemeente

In uitvoering van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad sturen wij hierbij voor deze dagordepunten de
ontwerpnotulen als toegelicht voorstel van beslissing.
Inzake de dagordepunten omtrent de intergemeentelijke samenwerkingen waar voordrachten kunnen ingediend
worden dienen deze voordrachten het secretariaat te bereiken ten laatste 48u voor de zitting.
Voor zover nodig, wijzen wij er u op dat alle mandatarissen verantwoordelijk zijn voor het gebruik van de informatie
die zij bij het uitoefenen van het inzagerecht bekomen hebben. Zij zijn verplicht het beroepsgeheim – art. 458 van
het strafwetboek - en de wetgeving op de privacy in acht te nemen. De gebruikers van het hen toegekende
inzagerecht kunnen burgerrechtelijk en strafrechtelijk aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade
voortvloeiend uit het onverantwoord gebruik.

Namens de gemeenteraad,

Philip Lefever
Algemeen directeur

Tom Aelbrecht
Voorzitter Gemeenteraad