Terug
Gepubliceerd op 23/06/2022

Besluit  het college van burgemeester en schepenen

do 23/06/2022 - 09:30

Aanpassing organogram en rechtspositieregeling - goedkeuring

Aanwezig: Bruno Tuybens, Burgemeester
Patrick Moreels, Peter Van Den Haute, Francia Neirinck, Bernhard Ardaen, schepenen
Philip Lefever, Algemeen directeur

Het college van burgemeester en schepenen beslist tot de aanpassing van het organogram en van de rechtspositieregeling

Het college wenst een aanpassing aan te brengen aan het organogram en aan de rechtspositieregeling. Dit werd voorbereid en besproken op het managementteam en voorgelegd aan de vakorganisaties op 27.04.2022

Organogram - personeelsbehoeftenplan versie 2/22

De afdeling grondgebiedszaken heeft behoefte aan extra ondersteuning inzake haar vele infrastructuurprojecten.  De extra ondersteuning heeft tot doel het afdelingshoofd een stuk te ontlasten en meer tijd te geven voor het aansturen en opvolgen van deze omvangrijke afdeling. Daarvoor wensen we een deskundige aan te werven die moet instaan voor opvolging van infrastructuurprojecten van A tot Z.  Onder infrastructuurprojecten verstaan we alles aangaande publieke infrastructuur zoals gebouwen, wegen, rioleringsdossiers, water- en overstromingsproblematiek, … 

Om dit te realiseren wordt in de afdeling grondgebiedszaken een extra voltijdse functie van deskundige infrastructuur, rang Bv, voorzien in contractueel verband.

De titularis van deze functie dient een bachelordiploma in een technische richting te bezitten en in het bezit te zijn van een rijbewijs B.

Rechtspositieregeling versie 20/2022

In de rechtspositieregeling werden onderstaande wijzigingen aangebracht:

Artikel 142: verhoging veranderlijk gedeelte eindejaarstoelage + actualisatie vast bedrag + opheffing beperking tot maandloon

Artikel 161: fietsvergoeding voor woon-werkverkeer met speedpedelec

Artikel 206: uitbreiding geboorteverlof en rouwverlof

Bijlage III: aanpassing aan huidige organogram (voorwaarden deskundige infrastructuur toegevoegd)

We ontvingen binnen de wettelijke termijn geen opmerkingen van de vakorganisaties waardoor we:

- het advies voor de aanpassing van het personeelsbehoeftenplan versie 2/22 als gunstig beschouwen

- het protocol voor de aanpassing aan de rechtspositieregeling versie 20/2022 voor akkoord beschouwen

Ontwerp van het organogram - personeelsbehoeftenplan voor OCMW en gemeente, versie 2/22
Ontwerp van de rechtspositieregeling voor OCMW en gemeente, versie 20/2022

Decreet over het lokaal bestuur van 22.12.2017

Art. 1 - Het organogram - personeelsbehoeftenplan voor OCMW en gemeente versie 2/22 zoals opgenomen in bijlage wordt goedgekeurd.

Art. 2 - De rechtspositieregeling voor OCMW en gemeente versie 20/2022 zoals opgenomen in bijlage wordt goedgekeurd.

Art. 3 - Onderhavige beslissing wordt opgenomen in de lijst van beslissingen waarover jaarlijks wordt gerapporteerd aan de gemeenteraad.

Art. 4 - Een afschrift van deze beslissing wordt aan de firma A&S Solutions bezorgd en wordt tevens gepubliceerd conform de publicatie- en meldingsverplichtingen van het decreet lokaal bestuur.