Terug
Gepubliceerd op 18/04/2025

Agenda  de gemeenteraad

di 29/04/2025 - 20:00 de grote raadzaal van het gemeentehuis

Overeenkomstig het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad nodigen wij u hierbij uit de
zitting van gemeenteraad bij te wonen op het hieronder vermelde tijdstip met volgende punten op de agenda:

  • Openbaar

    • 0. Goedkeuring notulen

      • Normaal

        • Goedkeuring notulen vorige zitting

    • 2. Algemeen bestuur

      • Normaal

        • Jaarlijkse rapportering van de algemeen directeur inzake de organisatiebeheersing - kennisname

        • Gemeentelijk reglement m.b.t. ambulante activiteiten - goedkeuring

        • Algemene vergadering van Creat Services dv op 17.06.2025 - goedkeuring agenda en bepaling van het stemgedrag van de vertegenwoordiger van de gemeente.

        • Retributiereglement uithuiszettingen en dergelijke - goedkeuring

        • Kerkfabriek Alle-Heiligen Nederzwalm - advies rekening 2024

    • 3. Mobiliteit, wegen en infrastructuur

      • Normaal

        • Riolering- en wegeniswerken Roborst fase 3 - grondverwerving - akte - goedkeuring

        • Kosteloze grondafstand aan de Krekelstraat - ontwerpakte - goedkeuring

    • 4. Vrije tijd en Welzijn

      • Normaal

        • Ondersteuning van vzw Boem voor de realisatie van het project ‘Kunst & Zwalm 2025' - goedkeuring

        • Ondersteuning van filmproject van productiehuis vzw Tarzan - goedkeuring

    • 5. Wonen en duurzame leefomgeving

      • Normaal

        • Project Noordlaan fase 2 - opdracht aan Farys - princiepsbesluit

        • Buitengewone algemene vergadering IVLA 6.05.2025 - goedkeuring agenda en bepaling van het stemgedrag van de vertegenwoordiger van de gemeente

        • Lokaal Energie en Klimaatpact 2.0 - opvolgrapportering 2024 - kennisname

        • Gecoördineerd beheer en bestrijden van Aziatische hoornaar - samenwerking met RATO vzw - goedkeuring

In uitvoering van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad sturen wij hierbij voor deze dagordepunten de
ontwerpnotulen als toegelicht voorstel van beslissing.
Inzake de dagordepunten omtrent de intergemeentelijke samenwerkingen waar voordrachten kunnen ingediend
worden dienen deze voordrachten het secretariaat te bereiken ten laatste 48u voor de zitting.
Voor zover nodig, wijzen wij er u op dat alle mandatarissen verantwoordelijk zijn voor het gebruik van de informatie
die zij bij het uitoefenen van het inzagerecht bekomen hebben. Zij zijn verplicht het beroepsgeheim – art. 458 van
het strafwetboek - en de wetgeving op de privacy in acht te nemen. De gebruikers van het hen toegekende
inzagerecht kunnen burgerrechtelijk en strafrechtelijk aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade
voortvloeiend uit het onverantwoord gebruik.

Namens de gemeenteraad,

Philip Lefever
Algemeen directeur

Tom Aelbrecht
Voorzitter Gemeenteraad