Terug
Gepubliceerd op 08/09/2025

Agenda  de gemeenteraad

di 16/09/2025 - 20:00 de grote raadzaal van het gemeentehuis

Overeenkomstig het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad nodigen wij u hierbij uit de
zitting van gemeenteraad bij te wonen op het hieronder vermelde tijdstip met volgende punten op de agenda:

  • Openbaar

    • 0. Goedkeuring notulen

      • Normaal

        • Goedkeuring notulen vorige zitting

    • 2. Algemeen bestuur

      • Normaal

        • Opvolgingsrapportering meerjarenplan - kennisname

        • Organisatiebeheersing – rapport audit duurzame klimaataanpak en organisatiebeheersing - Audit Vlaanderen – kennisname

        • Eindejaarsactie 2026 t/m 2031 - subsidie - goedkeuring

        • Variant - jaarverslag en jaarrekening 2024 - goedkeuring

    • 3. Mobiliteit, wegen en infrastructuur

      • Normaal

        • Masterplan en brandregimes openbare verlichting - aanpassen brandregime - goedkeuring

        • Riolering- en wegeniswerken Roborst fase 3 - grondverwervingen - akte - goedkeuring

    • 4. Vrije tijd en Welzijn

      • Normaal

        • Toekennen van een werkingssubsidie Aanvullende Lokale Diensten (ALD) 2025 - goedkeuring

        • Gebruikersreglement voor de socio-culturele infrastructuur in Zwalm - aanpassing en hercoördinatie

        • Reglement tot vergoeding van de consumptiebonnen uitgegeven door de gemeente naar aanleiding van feestelijkheden - aanpassing

    • 5. Wonen en duurzame leefomgeving

      • Normaal

        • Overdracht van het beheer van de wetenschappelijke inventaris bouwkundig en landschappelijk erfgoed naar de gemeente - goedkeuring van de gebruikersovereenkomst en delegeren van het beheer naar IOED Vlaamse Ardennen

        • Bijzondere algemene vergadering SOLVA 01.10.2025 - goedkeuring agenda en bepaling van het stemgedrag van de vertegenwoordiger van de gemeente

In uitvoering van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad sturen wij hierbij voor deze dagordepunten de
ontwerpnotulen als toegelicht voorstel van beslissing.
Inzake de dagordepunten omtrent de intergemeentelijke samenwerkingen waar voordrachten kunnen ingediend
worden dienen deze voordrachten het secretariaat te bereiken ten laatste 48u voor de zitting.
Voor zover nodig, wijzen wij er u op dat alle mandatarissen verantwoordelijk zijn voor het gebruik van de informatie
die zij bij het uitoefenen van het inzagerecht bekomen hebben. Zij zijn verplicht het beroepsgeheim – art. 458 van
het strafwetboek - en de wetgeving op de privacy in acht te nemen. De gebruikers van het hen toegekende
inzagerecht kunnen burgerrechtelijk en strafrechtelijk aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade
voortvloeiend uit het onverantwoord gebruik.

Namens de gemeenteraad,

Philip Lefever
Algemeen directeur

Tom Aelbrecht
Voorzitter Gemeenteraad